A kettlebell előnyei

Testépítők kiugró sikereinek alapja, modern elit-alakulatok kiképzésének szerves része, a mindössze csak pár kilót fogyni akarók lenyűgöző küllemváltozása, az elhízástól szenvedők nagy megmentője, bizonyos gerincproblémák hatékony ellenszere, … és a sort még hosszasan folytathatnánk. Mindezek mellett a kettlebell nyilvánvaló érdemei között számos dolgot meg kell említenünk, melyek a rendszer képességeiről és határairól(?) adnak számot. A kettlebell használata során először tulajdonképpen csak ismerkedünk a rá jellemző vassúlyokkal, szemezgetünk a nekünk való darabokkal. Miután egy komfortos – tehát se nem túl könnyű, se nem túl nehéz – darabot a kezünkbe vettünk először sétálgatunk vele fel, s alá, hogy szokjuk a fogását, egyedi súlypontjának helyzetét és annak változásait. Később a kettlebell súlyzóját, a gírját már emelgetünk is, ahogyan egy hagyományos súlyzót is szoktak. Miután már nem idegen számunkra a golyóbis fogása és emelgetése, olyasmiket fogunk vele csinálni, amit egy hagyományos súlyzóval szinte sosem, vagy csak nagyon ritkán, de azt is csak közelítő hasonlósággal – ugyanis jönnek vele az egész karral végzett lendítések, lengetések, egyik kezünkből a másikba való dobása, dobálása. Természetesen ez utóbbiakat nem rögtön az elején – haladjunk csak szépen sorjában. Építsünk fel stabil alapokat, melyre aztán könnyebb lesz a legszebb épületeket is felhúzni. De a nem körültekintő gondossággal, hevenyészve emelt házak előbb-utóbb összedőlnek. Ha lehet, hát ne mi legyünk azok, akikre rádől a saját „házuk”.

A kettlebell tanulása

A fenti leírás alapján képet kaphattunk arról, hogy a módszeresség és a biztonság kiemelten fontos a kettlebell edzések során, legyen az edzőtermi, vagy éppen otthoni edzés. Az alapozáshoz mindenképpen érdemes egy hiteles, szakképzett oktatót választani, akinek nem csak hogy papírja van róla, hogy beható ismeretekkel bír a módszert illetően, hanem ténylegesen is megfelelő rutinnal rendelkezik és tudja, hogy mire kell odafigyelni. Magyarországon is sok képzett kettlebell oktató áll az érdeklődők rendelkezésére, akik egyébként az instruktor névre hallgatnak (szemben a japán földön divatos „sensei” megszólítással).

kettlebell kezdőknek

A kettlebell kezdőknek

Érdemes meggyőződni arról, hogy izületeink bírják-e az ilyen típusú igénybevételeket. Ha nem vagyunk biztosak ebben, kérjük ki egy szakorvos véleményét, viszont ha gerincbántalmaink, vagy egyéb, az edzésmódszer szempontjából kritikus egészségügyi problémáink vannak, akkor semmiképp se nélkülözzünk egy alapos szakvéleményt! Egy ilyen hiba elkövetésével súlyos károkat okozhatunk magunknak, és felelőtlen cselekedetünkért csakis magunkat okolhatjuk. Ne okozzunk kárt magunknak ilyennel, mást pedig ne hozzunk kényelmetlen helyzetbe. A videók és a könyvek jók, mert kedvet csinálnak, viszont edzeni nem lehet belőlük, mert kezdőként a szakképzett instruktor felméri és figyelembe veszi egyéni teherbíróképességünket és alkatunknak megfelelő edzésprogramot állít össze, melyet folyamatosan felügyel és nyomon követ.

A kettlebell és az egészségmegőrzés

A kettlebell egészségmegőrző szerepét nem lehet eléggé méltatni, hiszen abszolút megmozgatja és erővel telíti meg eddig kihasználatlan izmainkat is, amellett, hogy az egyenletesen növelt terhelések következtében természetes módon növeli meg állóképességünket. Csökkenti a szív- és érrendszeri problémák kialakulásának valószínűségét és növeli mozgáskordinációs képességünket, illetve visszaállítja a számunkra természetesen megadatott mozgásszabadságunkat.

Megosztod? Köszönjük!Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest